نكاتي درباره طراحي وبسايت

نكاتي درباره طراحي وبسايت

 

بعضي محيط هاي طراحي سايت ما را عصبي مي كنند. دليل اين موضوع مي تواند متفاوت باشد: از سازمان نيافتگي گرفته تا نور پردازي ضعيف يا رنگهاي متضاد. ولي مشكل اصلي من معمولا با شلوغي است. شلوغي، آن چيزي مي باشد كه مكاني ندارد و متعلق به آن جايي كه قرار دارد نمي باشد و هدفي را دنبال نمي كند.

اين به خاطر اين نيست كه من آدم ركي هستم، بلكه به خاطر آن است كه من طراح هستم و وسواس زيادي روي چيزهايي دارم كه خارج از جايشان هستند و يا نامربوط مي باشند.وقتي بي منظمي شيوع پيدا مي كند، اين موضوع مرا ناراحت و عصبي مي كند و حتي باعث گيج شدن مي شود. بعضي اوقات، حس بدي به من دست مي دهد كه بايد هرچه سريعتر آنجا را ترك كنم. گهگاه، همين حس، در گشت گذار در اينترنت و مشاهده وب سايت ها به من دست مي دهد. به هر كسي همين حس تا حدودي دست مي دهد و تا جايي ادامه پيدا مي كند كه شبكه هاي عصبي مغزش بايد پاسخي به ماندن يا فرار كردن صادر كند (اينجا بمان و با شلوغي مبارزه كن، يا هرچه سريعتر فرار كن). هيچ جاي تعجبي نيست كه بسياري از صفحات وب سايت ها در همان ثانيه هاي اول بازديد، ترك خواهند شد. فرقي نمي كند كه اين موضوع عمدي است يا نه. منزل آدمها و چيدمان اشياء، نمودي فيزيكي از شخصيت آنها مي باشد، درست همانند طراحي وب سايت و مطالب روي آن، كه نمودي مجازي از يك شركت يا فرد مي باشد.

شلوغي اكثرا از چندين منبع ناشي مي شود. با گذشت تدريجي زمان، يك خانه و يك وب سايت، شروع به جمع آوري اشياء مي كنند. در همان زمان، آنها بندرت چيزي را كه ضروري نيست، دور مي ريزند. همچنين اثر "طراحي براي همه" وجود دارد. جاييكه هر سازمان يا بخشي، مي خواهد اطلاعات مورد نياز خود را در وسط صفحه ببيند. بهتر آن است كه تصميم گرفته شود چه چيزي بيشترين اهمييت را دارد و دسترس آساني را به مابقي آنها فراهم آوريد. در اتاق نشيمن، اسباب بازي كودكان بايد در سبدي قرار داشته باشد كه براي اين كار طراحي شده است. در يك وب سايت نيز اوضاع به همين صورت است. اطلاعات بايد در جاي خود و مرتب قرار داشته باشند. بعنوان مثال، مردم به صفحه اول يك وب سايت نمي آيند تا به دنبال كار بگردند.

طراحي سايت فروشگاهي  

در خانه افراد، راه فرار همواره دم دست نمي باشد، ولي در يك صفحه وب سايت، دگمه بازگشت، تنها فشار يك كليك مي باشد. اگر يك وب سايت را شبيه يك خانه در نظر بگيريم، و صفحات آن را اتاقهاي آن، و مردم بازديد كنندگاني براي خانه خود بخواهند، چگونه مي توان كاري كرد كه بازديد كنندگان احساس راحتي كنند و آنجا بمانند و دوباره باز گردند؟ ما بعنوان طراح سايت، چگونه محيطي را مي بايست طراحي كنيم تا بازديد كنندگان را جذب كند، به آنها حس راحتي دهد و آنها را حفظ كند؟ اينها چيزهايي هستند كه طراحان وب سايت و طراحان منازل، همه روزه با آنها دست و پنجه نرم مي كنند.

المانهاي بصري

در طراحي وب سايت، رنگها، نوع فونتها، آيكون ها و تمام تصاوير ديگر بايد همانطور كه يك طراح منزل به سطوح، اسباب اثاثيه ها و قاب عكسها اهمييت مي دهد، مورد توجه قرار گيرند. آيا اين طرحها، مناسب بازديد كننده مي باشد؟ سايتي كه آهن مي فروشد با سايتي كه مداد رنگي مي فروشد از نظر فونت و رنگهاي به كار رفته متفاوت مي باشند. طراحي پورتال

1- رنگ

هر پيامي، رنگ خاص خودش را دارد كه مناسب با كاربران همان پيام مي باشد. به محض آنكه پالت رنگ مناسب انتخاب گرديد، طراح وب سايت مي تواند از رنگها براي هدايت بيشتر كاربران به بخشهاي مربوطه استفاده كنند. با اينكار متون سايت شما نيز طبقه بندي خواهند شد و محيطي مناسب را براي وب سايت تان خواهيد ساخت. رنگهاي گوناگون، رنگهايي كه ضد هم هستند، و يا استفاده از بيش از حد از رنگهاي قوي، مي تواند منجر به ايجاد حس شلوغي و بي نظمي در كاربران شود. طراحي سايت وردپرس    

2- فونت

فونت هاي زياد در يك مكان، درست مشابه شلوغ كردن خانه با اسباب اثاثيه ها در نقاط مختلف خانه مي باشد. به يك طرح وفادار باشيد. در اينصورت كاربران راحتتر خواهند بود و بهتر مي توانند پيامي را كه شما در فونت خود قرار داده ايد را درك كنند.

3- عكس

همه ما صفحاتي از سايت ها را ديده ايم از خانم هاي خنداني كه مسئول فروش هستند و يا تصوير نزديكي از دو دست كه در حال فشار دادن هم مي باشند – "بستن قرار داد" تشكيل شده است. من به اينها شلوغي مي گويم. درست همانند برگه هاي چاپي روي تابلو اعلانات در دانشگاه كه با چسب مي چسباندند. تصاوير (عكسها، چهره ها، و آيكون ها) بايد مبلغ پيام و حس آن باشد. تصاوير هنگاميكه هدفي را دنبال نمي كنند، و يا از كيفيت پاييني برخوردارند و يا آنكه بسيار ضعيف نمايش داده مي شوند، تنها باعث شلوغي خوهند شد. قيمت طراحي سايت

هزينه طراحي سايت     

4- مطالب

اطلاعاتي كه بخوبي دسته بندي شده اند و ترتيب منظمي را دنبال مي كنند، مي توانند در درك بهتر كاربران از اينكه سايت چه چيزي براي ارائه دارد، بسيار موثر باشند. چنانچه المانهاي زيادي بر سر بازديد كننده فرياد بكشند (نظير فلش، فونت هاي بولد، بزرگ، و رنگهايي كه چشم آدم را مي زنند)، احتمال آنكه كاربران سايت شما را ترك كنند بالاتر خواهد رفت. سايت هايي كه تمركز واضحي بر محتواي مورد ارائه دارند، و منطقا پيامها و المانهاي غير ضروري كمتري را سازماندهي مي كنند، محيط مطلوب تري را ارائه خواهند داد. اطلاعاتي كه تنها با يك صدا بيان مي شود و تنها تمركز يك پيام مي باشد، بسيار محتمل تر خواهد بود تا كاربران را بسوي خود جذب كند و براي بازديدهاي آتي گرم نگه دارد.

5- نقشه سايت

يك خانه معمولا با قرار گيري اتاقهايش در مكانهاي مشخص ساخته و طراحي مي شود. درب ورودي خانه، مستقيما به اتاق خواب راه ندارد. همين مطلب نيز در طراحي خوب يك وب سايت در نظر گرفته مي شود. چنانچه بازديد كننده اي مجبور به فكر كردن باشد تا اطلاعات مورد نياز خود را چگونه پيدا كند، احتمال آنكه در سايت شما بماند كمتر خواهد شد. بهترين وب سايت ها آشكارا، در نقشه سايت خود صفحات را طبقه بندي كرده اند و كاربران را به مطالبي هدايت مي كنند كه دگمه هاي بازخوردي نظير لايك در آنها وجود دارند و يا متوني كه وقتي موس را روي آن مي بريد، پر رنگ تر مي شود. طراحي سايت اختصاصي  

6- شلوغي وب سايت

جمله آخر اينكه شلوغي وب سايت بر حرفه شما تاثير خواهد داشت. بسياري از خبرگان اين فن، روي اين موضوع تحقيق كرده اند كه چطور شلوغي در طراحي وب سايت، مي تواند منجر به هدر رفتن زمان و انرژي شود و در نهايت منجر به افزايش پريشاني كاربران شود. در اينترنت، شلوغي صفحات و سايت ها مي تواند بسادگي منجر به سخت تر شدن يافتن اطلاعات مورد نياز شود و در نهايت بازديد كننده سايت شما را ترك خواهد كرد. سايت هايي كه به قوانين ارائه مطالب و پيامها به كاربران، وفادار هستند، محيط منطقي و راحتي را براي سازماندهي مطالب فراهم مي كنند كه منجر به درك بهتر بازديد كننده از اهداف و ساختار سايت خواهد شد. هدف، ساختن خانه اي سازمان يافته و مرتبي مي باشد كه تنها اشياء ضروري دم دست مي باشند كه به كاربران اجازه خواهد داد تا آنچه را كه دنبال آن هستند بيايند.

  1. https://webinja.blogiran.net/Post/17/Car-site-design--car-show-site-design.html
  2. https://webinja.blogiran.net/Post/14/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  3. https://market-bazar.blogiran.net/Post/13/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  4. https://market-bazar.blogiran.net/Post/10/Sports-site-design.html
  5. https://tejarat-online.novinblog.net/Post/22/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  6. https://tejarat-online.novinblog.net/Post/20/Car-site-design--car-show-site-design.html
  7. https://tejarat-online.novinblog.net/Post/18/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  8. https://tejarat-online.novinblog.net/Post/16/Sports-site-design.html
  9. https://webinja.novinblog.net/Post/19/Sports-site-design.html
  10. https://webinja.novinblog.net/Post/23/Car-site-design--car-show-site-design.html
  11. https://webinja.novinblog.net/Post/21/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  12. https://webinja.novinblog.net/Post/25/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  13. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-80.html
  14. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-78.html
  15. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-76.html
  16. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-74.html
  17. http://seoweb1.mahdiblog.com/article-72.html
  18. http://seowebmaster.blogtez.com/post55.php
  19. http://seowebmaster.blogtez.com/post53.php
  20. http://seowebmaster.blogtez.com/post51.php

گواهينامه ISOچيست؟

گواهينامه ISO چيست؟

گواهينامه ايزو مهر گواهي شخص ثالث است كه توسط شركت مطابق با يكي از استانداردهاي بين‌المللي تهيه و منتشرشده توسط سازمان بين‌المللي استاندارد (ISO) اداره مي‌شود.

 

ISO يك سازمان غيردولتي بين‌المللي مستقل است كه متخصصان را براي به اشتراك گذاشتن دانش و توسعه استانداردهاي بين‌المللي كه از نوآوري پشتيباني مي‌كند و راه‌حل‌هايي براي چالش‌هاي جهاني ارائه مي‌دهد ، گرد هم مي‌آورد.

 

چرا گواهينامه ISO مي‌خواهم؟

صدور گواهينامه ISO به ذينفعان اصلي نشان مي‌دهد كه شما يك تجارت خوب مديريت‌شده ، ساختاريافته ، پايدار و آماده رشد داريد.

 

هر استاندارد ISO مزاياي خاص خود را دارد ، به‌عنوان‌مثال:

 

ايزو 9001 به شما در اولويت قرار دادن مشتريان كمك مي‌كند

ISO 27001 از دستگاه‌ها ، داده‌ها و اعتبار شما محافظت مي‌كند

ISO 14001 تأثير شمارا در محيط كاهش مي‌دهد

ISO 45001 به شما كمك مي‌كند تا از كارمندان خود محافظت كنيد

ISO 22301 از تجارت شما در برابر وقفه محافظت مي‌كند

مزاياي مشترك در تمام استانداردهاي ISO شامل موارد زير است:

 

افزايش كارايي

هزينه‌هاي پايين‌تر

بهبود رضايت مشتري

كارمندان مشغول‌تر

كاهش خطرات

حق بيمه كاهش‌يافته است

كمك به مناقصات

با حفظ گواهينامه ISO ، تعهد سازمان خود را براي دستيابي به اهداف خود و افزايش اعتبار و اطمينان مشتري به محصول يا خدمات خود نشان مي‌دهيد.

هزينه گواهينامه ISO چقدر است؟

هزينه‌هاي صدور گواهينامه ISO بسته به‌اندازه سازمان و سطح واقعاً شركت ازنظر فرايندها و رويه‌ها متفاوت است. اگر تصميم داريد هم‌زمان بيش از يك استاندارد را پياده كنيد ، برخي از هزينه‌هاي ترجيحي در دسترس است. ما يك سرويس ساده و مقرون‌به‌صرفه با شرايط پرداخت انعطاف‌پذير ارائه مي‌دهيم. مي‌توانيد در اينجا درخواست قيمت كنيد.

 

ازآنجاكه پيشنهاد‌ها ما سفارشي است و تعداد متغيرهايي كه مي‌توانند در هزينه اجرا تأثير بگذارند ، ما مايل هستيم با مشتريان بالقوه خود ملاقات كنيم تا قبل از تهيه هزينه‌ها ، آن‌ها را بهتر بشناسيم.

گواهينامه ISO چيست و آيا با گواهينامه ISO متفاوت است؟

در اصل ، دستگاه‌ها يكسان هستند و هركس به شما ايمان بياورد و نحوه انجام آن متفاوت باشد.

 

ISO يا گواهينامه ISO معتبر زماني ساخته مي‌شود كه شركت به‌وسيله استاندارد صادركننده معتبر UKAS يا معادل آن به استاندارد ISO و / يا BS دست‌يافته باشد. هر كشوري نسخه خاص خود را از UKAS (يعني در ايرلند INAB) دارد و اگرچه شبيه دولت نيست ، اما به‌عنوان يك‌نهاد حاكم براي شركت‌هاي صدور گواهينامه عمل مي‌كند.

 

گواهينامه ISO مجاز فقط پس از ارزيابي از يك سازمان معتبر در دسترس است و قادر به ارائه هيچ‌گونه كمك و پشتيباني نيست ، آن‌ها فقط مي‌توانند ارزيابي را انجام دهند و موفقيت يا شكست شمارا به دست آورند.

 

بااين‌حال ، ارائه‌دهندگان گواهينامه ISO مانند ما مي‌توانند در اجراي شما به‌طور كامل از شما پشتيباني كنند. پشتيباني ما شامل الگوهايي براي اسناد ، مشاوره در هنگام بازديد و پشتيباني تلفني است. ماسالي دو بار به شما سر مي‌زنيم. براي كمك به هر مسئله‌اي كه با آن روبرو هستيد و همچنين با حسابرسي سالانه تأييد مجدد ، از پشتيباني بازديد كنيد.

 

براي بسياري از مشتريان ، گواهينامه بيش‌ازحد كافي است زيرا ساختار لازم را براي بهبود تجارت آن‌ها فراهم مي‌كند و به‌خوبي شناخته‌شده است. اگر شما به يك گواهينامه ISO احتياج داريد (به‌عنوان‌مثال اگر مشتري بالقوه ، اتحاديه صنفي يا نهاد نظارتي آن را درخواست كنيد) ، ما مي‌توانيم خدمات مشاوره ايزو را براي كمك به شما در تهيه سيستم مديريت خود براي ارزيابي توسط يك سازمان معتبر ارائه دهيم. اين به شما كمك مي‌كند شانس قبولي در ارزيابي را براي اولين بار افزايش دهيد!

 

در مقاله ما مي‌توانيد بيشتر بخوانيد: "صدور گواهينامه در مقابل گواهينامه مجاز: پس به هر حال تفاوت چيست؟"

آيا شما مشاوره UKAS را ارائه مي‌دهيد؟

آره در هر كجاي سفر UKAS باشيد ، ما مي‌توانيم به شما در گرفتن گواهينامه معتبر UKAS در مدت زمان شش تا نه ماه كمك كنيم. در صورت نياز ، ما همچنين مي‌توانيم به شما كمك كنيم كه يك شريك معتبر براي ارزيابي تجارت خود داشته باشيد و در هنگام ارزيابي UKAS با شما باشيد.

 

لازم به ذكر است كه براي بسياري از مشتريان ، گواهينامه ISO بيش‌ازحد كافي است زيرا ساختار لازم را براي بهبود تجارت آن‌ها فراهم مي‌كند و به‌خوبي شناخته‌شده است.

 

اگر به گواهينامه معتبر UKAS نياز داريد ، مي‌توانيد در اينجا درخواست قيمت كنيد.